SISÄOLOSUHTEIDEN SEURANTA
Palvelumme avulla saat ajantasaisen ja helposti ymmärrettävän tilannekuvan kiinteistöjesi sisäolosuhteista.
Kokonaisvaltainen ja ajantasainen tilannekuva kohdekiinteistöjen sisäolosuhteista.
Palvelumme mahdollistaa poikkeamien nopean ja helpon havaitsemisen eri kiinteistöjen välillä.
Palvelu toteutetaan Alme Pure hiukkas- ja paine-eromittareilla, jotka keräävät dataa reaaliaikaisesti.
VAIVATONTA SEURANTAA JA HALLINTAA PÄÄTÖKSENTEON TUEKSI
Meiltä saat kokonaispalvelun ilman erillisiä laiteinvestointeja! Palvelun avulla voit seurata sisäilmasta reaaliaikaisesti mm. TVOC-arvoja, formaldehydi- ja hiilidioksiditasoja, lämpötilaa ja suhteellista kosteutta, sekä paine-eroja.
Seurannan alussa määrittelemme ja valitsemme kiinteistöistä sopivat mittauspisteet, sekä otamme tarvittavat mittalaitteet käyttöön.
Samalla saat pääsyn ja käyttökoulutuksen SmartZone -järjestelmään, mistä näet kiinteistökantasi suuren tilannekuvan ja keskinäisen vertailun, sekä tarvittaessa pääset pureutumaan aina yksittäisen tilan tasolle, josta näet olosuhteiden tilanteen tunneittan.
Käyttöliittymämme koostaa helposti ymmärrettävän kokonaiskuvan kiinteistön sisäolosuhteiden tilasta.
SmartZone -järjestelmässä voit seurata tavoitearvojen toteutumista, sekä voit tilata ilmoitukset poikkeamista.
P.s. Lue täältä kuinka ratkaisimme palvelumme avulla ongelmatilanteen omalla toimistollamme!
-
SuodattimetIlmanpuhdistimien suodattimet täyttyvät ja kyllästyvät käytössä, joten ennen pitkää ne on uusittava. Laitteet ilmoittavat, kun suodattimet alkavat tulla käyttöikänsä päähän. Ostamasi puhdistimen mukana tulee aina valmiina yksi setti suodattimia, joten laitteet ovat käyttövalmiita. Jatkossa saat tilattua meiltä suodattimia kaikkiin myymiimme IQAir ja icleen ilmanpuhdistimiin. Muistathan nollata käyttöikälaskurit suodatinvaihdon yhteydessä ohjekirjan mukaisesti, jotta seuraava ilmoitus vaihdosta tulee taas ajallaan. Halutessasi voit ulkoistaa huollot meille, jolloin me pidämme palvelunhallintajärjestelmämme avulla huolen oikea-aikaisista suodatinvaihdoista ja laitteiden huolloista. Kysy rohkeasti lisää!
-
IlmanpuhdistinKauttamme saat saat hankittua laadukkaita sveitsiläisiä IQAir ja icleen ilmanpuhdistimia sekä uutena, että käytettynä. Toimitamme sinulle tilaamasi määrän ilmanpuhdistimia, jonka jälkeen käyttöönotto ja huollot ovat omissa käsissäsi. Valmistajan sivuilta löydät aina viimeisimmän tuotetiedon. Lisätietoa monikäyttöisistä Health Pro sarjan puhdistimista: https://www.iqair.com/commercial-air-purifiers/healthpro-series Lisätietoa hajujen ja kaasumaisten yhdisteiden poistoon erikoistuneista GC ja GCX malleista: https://www.iqair.com/commercial-air-purifiers/gc-and-gcx-series Lisätietoa suurten ilmamassojen puhdistamiseen erikoistuneista CleanZone sarjan puhdistimista: https://www.iqair.com/commercial-high-capacity-air-purifiers/cleanzone-series
-
SmartZone käyttöjärjestelmä ja tekninen tukiPalautteita voi tarkastella myös tietokoneen selaimessa kirjautumalla osoitteessa https://login.almesolutions.com/ Opastamme sinut alkuun SmartZone järjestelmän käytössä, jotta saat kerätystä palautteesta parhaan mahdollisen hyödyn irti. Tuemme sinua myös palvelun aikana, mikäli järjestelmästä tai havainnoista herää kysyttävää.
-
LisäpalvelutMikäli kaipaat apua sisäilman puhdistamiseen, autamme mielellämme! Meiltä löytyy asiantuntemusta eri tyyppisten kohteiden suojaamisesta.
-
PalautepistetarratPalautepisteet toteutetaan tarroina, jotka pysyvät hyvin erilaisilla pinnoilla, eivätkä jätä liimajälkiä jälkeensä. Tarroja toimitetaan sinulle ennalta sovittu määrä. Tarroista löytyy puhelimen kameralla skannattavat tilakohtaiset QR-koodit, joiden kautta avautuu lyhyt kysely palautteenantoa varten. Palautteen antaminen ei vaadi sovelluksen lataamista, vaan puhelimen kameralla skannattu QR-koodi avaa kyselyn puhelimen verkkoselaimessa.
-
Mobiilisovellus ja käyttäjätunnuksetKäyttäjäkyselyitä hallinnoidaan ja vastauksia voi tarkastella mobiilisovelluksen avulla. Samalla sovelluksella hoituu myös palvelun asennus. Saat tähän palvelun yhteydessä käyttäjätunnukset ja täyden ohjeistuksen. Sovellus löytyy Androidille Google Playsta ja iOS:lle App Storesta. Suorat linkit sovelluksiin alla: Huom: Tilankäyttäjät voivat antaa palautetta ilman sovelluksen lataamista, sillä kysely avautuu puhelimen verkkoselaimessa.
-
Käyttöliittymäkoulutukset ja järjestelmän tekninen tukiKerättyä dataa voit tutkia erilaisten näkymien ja suodatusten avulla selaimessa kirjautumalla osoitteessa https://login.almesolutions.com/ Opastamme sinut alkuun SmartZone järjestelmän käytössä, jotta saat kerätystä datasta parhaan mahdollisen hyödyn irti. Tuemme sinua myös palvelun aikana, mikäli järjestelmästä tai havainnoista herää kysyttävää.
-
Mittauspisteiden määrittäminenKäymme yhdessä läpi kiinteistökannan ja mittausprojektin tavoitteet, jonka jälkeen valitsemme sopivimmat mittauspisteet tavoitteiden mukaisesti. Mittaus voi halutessasi olla joko määräaikaista, tai pysyvä osa kiinteistönhallintaa. Palvelu on joustava, eli mittauspisteiden määrää on helppo laajentaa tai vaihtaa tarpeiden vaihtuessa.
-
Alme Sense -mittalaitteetAlme Sense laiteyksiköt voidaan asentaa joko pöytätelineellä tai seinäkiinnityksellä. Pöytäteline on helpommin liikuteltavissa ja uudelleensijoiteltavissa, kun taas seinäkiinnitystä suositellaan pidempiaikaseen seurantaan. Mittalaitteiden lisäksi kohteeseen tulee aina myös tukiasema, jolla luodaan kiinteistöön oma LoRa-verkko vain mittalaitteita varten. Laitteita ei siis tarvitse yhdistää Wifi-verkkoon lainkaan, eikä LoRa-verkko vaikuta muihin tietoliikenneyhteyksiin. Alme Sensellä mitattavat suureet: Hiukkaset Hiilidioksidi TVOC Formaldehydi Lämpötila Suhteellinen kosteus Valon määrä Paine-ero
-
LisäpalvelutMikäli kaipaat apua sisäilman puhdistamiseen, autamme mielellämme! Meiltä löytyy asiantuntemusta eri tyyppisten kohteiden suojaamisesta.
-
Alme SmartZone™ -tiedonsiirto ja käyttöliittymäAlme Sense mittalaitteet välittävät kerättyä dataa LoRa-verkon välityksellä SmartZone-järjestelmään, missä data visualisoidaan ja tuodaan nähtäville helposti tarkasteltavina kokonaiskuvina. Saat järjestelmään käyttäjätunnukset ja käyttöliittymäkoulutuksen, jotta onnistut datan hyödyntämisessä ja saat parhaan mahdollisen tiedon päätöksenteon tueksi. Järjestelmä antaa sinun katsella suurta kokonaiskuvaa ja voit vertailla kiinteistöjä keskenään, mutta pääset myös tarkastelemaan yksittäisten tilojen dataa tuntitasolla ja saat näin kiinni mahdollisista ongelmakohdista. Voit seurata ennalta määriteltyjen tavoitearvojen toteutumista, ja saat myös ilmoituksia poikkeamista.
-
Mitä Sisäilmalähetti tekee?Olemme tuottaneet paremman sisäilman ratkaisuja jo vuodesta 2005. Ydinpalvelumme on suojata väliaikaisesti julkisten kiinteistöjen tilankäyttäjiä sisäilman haitoilta sekä mahdollistaa tiloissa työskentely ennen rakenteellisia korjaustoimenpiteitä tai väistötiloihin siirtymistä.
-
Miten ilmanpuhdistin toimii?Sisäilmalähetin ilmanpuhdistimissa on tiloihin optimoidut ja pitkäikäiset suodattimet, jotka poistavat hiukkasmaiset epäpuhtaudet sekä tarpeen mukaan kaasumaisia yhdisteitä. Laite imee huonetilanilman sisään laitteen alaosasta ja puhaltaa suodatetun ja puhtaan ilman takaisin huoneilmaan laitteen yläosassa olevan ritilän läpi.
-
Saanko siirtää laitetta?Ilmanpuhdistin on tilakohtainen ja sijoitettu tilaan tarvepohjaisesti. Lisäksi laitteen ohjelmointi ja sisäinen kello vaativat toimiakseen jatkuvan sähkövirran, joten laitteen virtajohtoa ei saa irrottaa. Mikäli laitetta pitää siirtää, ole yhteydessä palvelunumeroomme 010 420 6061.
-
Voinko tuulettaa / pitää huoneeni ovea auki?Ilmanpuhdistin vähentää huonetilasi epäpuhtauksia tehokkaimmin, kun ovet ja ikkunat pidetään suljettuina, eikä huoneeseesi näin ollen tule epäpuhtauksia ulkopuolelta. Jos haluat tuulettaa, tuuleta lyhyitä aikoja (5-10 minuuttia) huomioiden rakennuksen erilliset ohjeet.
-
Kuinka usein ilmanpuhdistimet huolletaan?Puolivuosittain. Ylläpidämme laitteiden sijainti- ja huoltotietoja palvelunhallintajärjestelmässämme, joka varmistaa ajantasaiset ja huolto-ohjelman mukaiset huoltokäynnit.
-
Työympäristössäni on QR-koodilla varustettuja tarroja, mitä niillä tehdään?Huonetarrojen tarkoituksena on kerätä tilakohtaisia kokemuksia tilankäyttäjiltä, jotta kiinteistön toimintoja voidaan optimoida. Positiivinen palaute on siksi yhtä tärkeää, kuin kriittinenkin, ja mitä useammin kokemuksia jaetaan, sitä parempi kuva tilojen toimivuudesta saadaan. Kokemuksestasi kertominen on nopeaa ja helppoa; lue ovenpielessä oleva QR-koodi älypuhelimesi kameralla ja vastaa muutamaan kysymykseen. Menetelmä ei vaadi sovelluksen lataamista tai kirjautumista mihinkään järjestelmään, vaan vastaus tapahtuu selaimessa. Useimpien puhelimien kamerassa QR-luku on suoraan päällä, tai laukaisinnapin vierestä löytyy erillinen nappi, jolla ominaisuuden saa päälle.
-
Mistä tiedän / voin todeta, että laite puhdistaa ja toimii oikein?Ilmanpuhdistimemme on aina mitoitettu tilankäytön mukaan ja niiden puhdistusteho on testattu mm. VTT:n virallisin mittauksin.
-
Tuottaako ilmanpuhdistin otsonia?Ei. Sisäilmalähetin ilmanpuhdistimet eivät tuota otsonia (mm. VTT:n virallinen mittaus).
-
Onko laite turvallinen?Ilmanpuhdistimemme ovat sveitsiläistä laatutuotantoa ja suunniteltu jatkuvaan käyttöön. Niiden rakenne on myös lapsille turvallinen. Laitteiden pintamateriaali on päästövapaata ja niiden käyttöpaneeleissa on lapsilukko.
-
Ilmanpuhdistimen toiminta häiritsee työntekoani, mitä teen?Palvelemme mielellämme sinua kaikissa ongelmatilanteissasi. Ole yhteydessä palvelunumeroomme 010 420 6061.
-
Viilentääkö / lämmittääkö / kuivattaako / kostuttaako ilmanpuhdistin ilmaa?Ei. Ilmanpuhdistin ei muuta sen läpi kulkevan ilman lämpötilaa tai kosteutta. Mikäli laite on sijoitettu lähelle työskentelypistettäsi, voi laitteen tuottama ilmavirta aiheuttaa vedon tunnetta. Tähän voidaan kuitenkin vaikuttaa laitteen sijoittelulla tai muilla teknisillä ratkaisuilla.
-
Mitä laite poistaa ilmasta?Sisäilmalähetin ilmanpuhdistimet poistavat huonetilan hiukkasia, (mm. pöly, homeitiöt, allergeenit, bakteerit) sekä usein tarpeesta riippuen myös kaasumaisia yhdisteitä (kaasut, VOC:t).
-
Onko tilaan saapuva ilmanpuhdistin puhdas?Kyllä. Laitteemme huolletaan ja puhdistetaan perusteellisesti aina ennen niiden saapumista kohteeseen. Palveluhallintajärjestelmämme varmistaa, että jokainen laite täyttää sisäiset laatukriteerimme.
-
Pitääkö ilmanpuhdistimen valoihin reagoida?Ei. Ilmanpuhdistimemme valot eivät vaikuta laitteen puhdistustehoon. Palvelunhallintajärjestelmämme varmistaa, että laitteiden huollot toteutetaan ajallaan ja että laitteet ovat jatkuvasti toimintakuntoisia.
-
Tarvitseeko minun tilankäyttäjänä tehdä jotain?Ei. Suojaamispalvelumme sisältää kaikki tarpeelliset ilmanpuhdistimeen liittyvät työt. Ilmanpuhdistin säädetään tiloissa tehdyn alkukartoituksen pohjalta tilankäytön tarpeiden mukaisesti.
-
ViestintäLisäinfo tulossa.
-
Ylläpito ja suodatinvaihdotSuodattimet ovat kulutustavaraa, joten oikea-aikaiset suodatinvaihdot ovat tärkeitä, ja siksi ne kuuluvat palveluun. Sopimuksenhallintajärjestelmämme pitää huolen siitä, että tiedämme yksilöllisesti milloin mikäkin laite tarvitsee uuden suodattimen. Tulemme tekemään vaihdon aikataulun mukaisesti!
-
VaikuttavuuslaskentaVTT:n kanssa yhteistyössä kehitetyn laskentamallimme avulla voimme todentaa puhtaan ilman tuoton ja sen vaikuttavuuden kyseisessä tilassa, tilan ominaisuudet huomioon ottaen.
-
Sähköinen laite- ja sopimushallintaJärjestelmämme avulla ylläpidämme laite-, kohde- ja sopimustietoja sekä hallinnoimme asiakkaan suojaus- ja seurantaprosesseja yksittäisistä tiloista aina kokonaisiin kiinteistöihin. Järjestelmämme avulla myös asiakkaamme voivat helposti hallinnoida sopimuksiaan sekä tarkastella halutessaan laitekohtaisesti työsuoritteiden toteutusta oman Extranetinsä kautta. Ajantasaisella raportoinnilla tuotamme tietoa palvelumme aikaisista toimenpiteistä asiakkaillemme. Hyvän yhteistyön kulmakivi onkin palvelun läpinäkyvyys. Keskitetty työsuoritteiden hallinta takaakin asiakkaillemme aina toimivat laitteet ja järjestelmät sopimuskauden ajaksi, koska kaikki ilmanpuhdistimet ja mittalaitteet tarvitsevat aika-ajoin toimenpiteitä.
-
AsiakaspalveluLöydät vastauksia nopeasti yleisimpiin kysymyksiin tilankäyttäjä-sivultamme. Palvelemme arkisin 8:30-16:00 välillä sähköpostitse osoitteessa toimisto@sandbox.fi ja puhelimitse numerossa 010 420 6061.
-
IlmanpuhdistimetOikean laitteen valinta vaatii ymmärrystä tilan ominaisuuksista ja käyttötarkoituksesta. Monipuolisen IQAir laitevalikoimamme ansiosta sisäilmahaasteet voidaan ratkaista aina kohdelähtöisesti. Palveluamme voidaan muokata ketterästi tilanteen muuttuessa.
-
Toimitus, asennus ja noutoLisäinfo tulossa.
-
LisäpalvelutLisäpalveluina saatavana mm X, Y ja Z.
-
SuodattimetPidempiaikaisessa palvelussa toimitamme kohteisiinne vaihtosuodattimet, jotka asiakkaan henkilöstö vaihtaa itse. Sähköinen sopimushallintamme varmistaa, että huollot tulee tehtyä oikeaan aikaan. Voit tutustua laitteen mekaanisiin ominaisuuksiin alla olevan videon avulla.
-
IlmanpuhdistimetVolyymivuokraus -palveluumme toteutetaan lähtökohtaisesti IQAir HealthPro 250MOD ilmanpuhdistimilla, mutta tarpeen mukaan voimme käyttää myös järeämpää kalustoa. Voit tutustua käyttämiimme ilmanpuhdistimiin ja niiden toimintaan tarkemmin alla olevan videon avulla.
-
Ilmanpuhdistimien toimitus ja poiskuljetusToimitamme sovitun määrän ilmanpuhdistimia EUR-lavoille pakattuna Kaukokiidon kyydissä yhteen tai useampaan kohteeseenne, jonka jälkeen asiakkaan henkilökunta hoitaa puhdistimien sijoittelun ja käyttöönoton itsenäisesti. Sopimuksen päättymisen jälkeen asiakas kerää puhdistimet käyttökohteista yhteen tai useampaan noutopisteeseen, jälleen EUR-lavoille pakattuna. Kun lavat ovat valmiita noudettavaksi, tilaamme niille Kaukokiidon noudon ilmoittamastanne osoitteesta.
-
LisäpalvelutMikäli haluatte asennuksen, suodatinvaihdot ja/tai kotiutuksen mieluummin Sisäilmalähetin toteuttamina, tämä hoituu meiltä lisäpalveluna! Voit tehdä päätöksen heti palvelua tilatessa, tai myöhemmin, jos haluatte käyttää omat henkilöresurssinne muihin tarkoituksiin. Kysy rohkeasti lisää!
-
KartoitusKäymme yhdessä läpi kohteen erikoisominaisuudet ja tarpeet, jotta voimme mitoittaa ja kohdentaa palvelun laajuuden juuri oikein.
-
SuodattimetSuodattimet ovat kulutustavaraa, joten oikea-aikaiset suodatinvaihdot ovat tärkeitä, ja siksi ne kuuluvat palveluun. Sopimuksenhallintajärjestelmämme pitää huolen siitä, että tiedämme yksilöllisesti milloin mikäkin laite tarvitsee uuden suodattimen. Tulemme tekemään vaihdon aikataulun mukaisesti!
-
VaikuttavuuslaskentaVTT:n kanssa yhteistyössä kehitetyn laskentamallimme avulla voimme todentaa puhtaan ilman tuoton ja sen vaikuttavuuden kyseisessä tilassa, tilan ominaisuudet huomioon ottaen.
-
IlmanpuhdistimetKartoituksen jälkeen tiedämme millä ilmanpuhdistinmalleilla ja millä käyttötehoilla pääsemme haluttuun lopputulokseen. Palvelu toteutetaan tehokkailla ja laadukkailla IQAir-ilmanpuhdistimilla.
-
LisäpalvelutKauttamme saat lisäpalveluna myös palautetyökalun, jonka avulla tilankäyttäjät voivat kätevästi kertoa kuinka kokevat kyseisen tilan olosuhteet. Meiltä saat palveluna myös sisäolosuhteiden seurannan toteutettuna Alme Sense mittalaitteilla. Kysy rohkeasti lisää!
Mitkä tekijät vaikuttavat hinnoitteluun:
Kuinka monta kiinteistöä ja työtilaa tarvitsee mittalaitteen ja kuinka monta käyttäjälisenssiä ja koulutusta organisaatiosi tarvitsee.
Mittalaitteet voidaan asentaa yksinkertaisella pöytätelineellä tai seinäkiinnityksellä, joten erilaiset asennustarpeet otetaan huomioon.
Mahdolliset lisäpalvelut, kuten esimerkiksi mittalaitteiden uudelleensijoittelu asiantuntijamme toimesta sopimuskauden aikana.
Jätä yhteydenotto-pyyntö alueesi sisäilma- koordinaattorille
Täytä oheinen lomake, niin olemme sinuun pian yhteydessä.
Alempaa löydät sisäilma-koordinaattoreiden yhteystiedot, voit myös olla alueesi edustajaan suoraan yhteydessä.
Ota yhteyttä suoraan alueesi sisäilmakoordinaattoriin:
Sähköpostiosoitteet muotoa etunimi.sukunimi@sisailmalahetti.fi